BILBAOESZENAK JAVIER LIÑERAK EMANDAKO DRAMATURGIA LABORATEGIA ETA NURIA M. CRESPOK EMANDAKO HISTORIAN EMAKUMEAREN PAPERA BERRESKURATZERA BIDERATUTAKO TAILER ESZENIKOA ESKAINIKO DITU

  • Bi proposamenetan izena emateko epea urtarrilaren 24tik (astelehena) otsailaren 4ra (ostirala) egongo da zabalik.
  • Javier Liñerak emango duen dramaturgia-laborategia antzerkian eta idazketan interesa duten pertsonei zuzenduta dago, eta ez du aldez aurreko ezagutzarik behar.
  • Tailer eszenikoa arte eszenikoekin zerikusia duten edo ez duten 18 urtetik gorako emakumeei zuzenduta dago, historian ahaztuta dauden emakumeei ahotsa eman nahi dietenak, pieza/omenaldi baten sorkuntzatik abiatuta.
  • Bi tailerren prezioa 75€/ 60€koa da Bilbaoeszena, ADDE, EAB eta Artekaleko bazkideentzat, eta izen emateak [email protected] helbidean emango den inprimaki baten bidez egin behar dira.

(Bilbon, 2022ko urtarrilaren 21ean).- BilbaoEszena – Bilboko Udalaren Antzerki Baliabideen Zentroak 2022ko prestakuntza-eskaintza abian jarri du, bi proposamenekin: dramaturgia-laborategi bat, Javier Liñerak emana, eta Nuria M. Crespok emango duen tailer eszeniko bat, emakumearen papera historian berreskuratzera bideratua.

Javier Liñerak emango duen dramaturgia-laborategiaren izenburua “Belar-izpitik idaztea” da, antzerkian eta idazketan interesa duten pertsonei zuzenduta dago, eta ez du aldez aurreko ezagutzarik behar.

Bestalde, Nuria M. Crespo-ren tailer eszenikoa arte eszenikoekin zerikusia duten edo ez duten 18 urtetik gorako emakumeei zuzenduta dago, historian ahaztutako emakumeei ahotsa eman nahi dietenak, pieza/omenaldi baten sorkuntzatik abiatuta.

Izena emateko epea astelehenean, urtarrilaren 24an, irekiko da, eta [email protected] helbide elektronikoaren bidez emango den inprimaki baten bidez egin beharko da, otsailaren 4ra arte, ostirala. Bi tailerren prezioa 75 euro/60 eurokoa da Bilbaoeszena, ADDE, EAB eta Artekaleko bazkideentzat.

  • DRAMATURGIA-LABORATEGIA – BELAR-IZPITIK IDATZI – JAVIER LIÑERAK EMANA

Eskolak eta ordutegiak:

Aurrez aurreko eta taldeko eskolak, eta zoom bidezko klase pertsonalizatuagoak konbinatzen dira. Hilean 4 orduko talde-eskola emango da.

Aurrez aurreko eskolak ostegunetan, otsailak 17; martxoak 17; apirilak 7; maiatzak 12; eta ekainak 23 izango dira, 17: 00etatik 21: 00etara.

Hilean ordubeteko eskola emango da bikoteko, eta zoom bidezko eskolak ikasleekin adostuko dira.

Edukiak: 

Tailer honetan, Javier Liñeraren asmoa da tresnak eskaintzea belar izpi horiek erne daitezen eta bihurtu nahi duten landare horiek bihur daitezen. Hori dela eta, teoriak ez du lehentasunik izango, baizik eta ideiek, bulkadek eta motorrek. Gero, pertsona bakoitzaren materialaren arabera, haren beharrak kontuan hartuz lan egingo dugu. 

Egiturak landuko dira, nola eraiki pertsonaiak, zeinen axolazkoak diren lekuak eta denborak. Material horiekin lan egingo dugu ikastaro honetan, obra bat edo obra baten zirriborroa sortzeko. Materialak hartuko dira kontuan, eta, beraz, dramaturgia-mundu ohikoak edo ez hain ohikoak irudikatuko.

Gehienez ere 12 ikasle izango dira, eta eduki hauek izango dituzte:  antzezlan bat sortzeko dramaturgia- eta poetika- batzuk eta besteak, egitura, pertsonaiak sortzea, lekuak eta denbora. Taldeetan materialik teorikoenak emango dira. Eta bikoteka edo banaka egitekoak diren eskoletan, ostera, obra bat sortzea izango da eskolen xedea. 

Hautaketa: Hautatutako ikasleei otsailaren bigarren astean jakinaraziko zaie posta elektronikoz, eta, une horretan, matrikulazioa formalizatzeko egin beharreko urratsen berri emango zaie. Bilbon erroldatutako pertsonek izango dute lehentasuna. Gizonen eta emakumeen arteko oreka bilatuko da taldean. Azkenik, hurrenkera eta inskripzioa hartuko dira kontuan.. 

JAVIER LIÑERA antzerkigilea eta aktorea da. Antzerkigintza ikasi zuen Paco Bezerra, Alberto Conejero eta María Velascorekin, eta Gaztela eta Leongo Arte Dramatikoko Goi Eskolan (ESADCyL) egin ditu ikasketak. Indifest Antzerki eta Dantza Jaialdiaren saria (Santander) Ikuskizun Onenari (2016), EHGAMeko Urrezko Hiruki Saria (2016) eta bi aldiz Egile Errebelazioaren Max Saria jasotzeko hautagaia. Egileen Elkartearen 2020ko Jesus Campos Saria. Idatzi zuen lehen pieza «Barro rojo» izan zen, eta hainbat jaialditan aurkeztu zuen, hala nola Santiago de Chile, Don Quijote de París, Cena Contemporánea de Brasilia edo Tercera Semana. Hau ere idatzi du: «B Tendríamos que haber empezado de otra manera ». «¿Qué fue de Ana García?». (Pabellón 6ko konpainia gaztea); eta “Bidaia”, Hortzmuga konpainiarentzat.

  • HISTORIAN EMAKUMEAREN PAPERA BERRESKURATZERA BIDERATUTAKO TAILER ESZENIKOA, NURIA M. CRESPOK EMANA.

Tailer hau ahaztutako emakumeak oroitzen laguntzen da, bizi diren emakumeen bidez. Antzezlan txikiak eraikitzen dira, 5 eta 15 minutu artekoak, eta merezi duten lekua ematen zaie dagoeneko gure artean ez daude emakumeei. 

Bizitza-historiak metodologia bat da, gure bizitzetako gertaerarik esanguratsuenak biltzeko aukera ematen diguna, hasi jaiotzen garenetik eta egindako urratsak antolatzera jartzen garen artekoak. Bizitza-historia bat egiteko baliatzen dugun lehen tresna oroitzapena da, aukera ematen baitigu bidea berregiteko, nondik gatozen, nola eratu den apurka-apurka gure familia eta bizitzea suertatu zaigun  gizarte-, kultura-, politika- eta ekonomia-ingurunea eta markatu gaituzten gertaera guztiak. Aldi berean, bizitza-historia bera baliatzen da lanerako darabilgun memoria historikoa berreskuratzeko. 

Tailerrak gehienez ere 10 ikasle, emakumezkoak, izango ditu, eta 12 saio izango ditu: lehenengo 4 saioetan landuko den saio historikoa aukeratzen da, horri buruzko azterketa egiten da eta testu edo dramaturgia bat sortzen da; hurrengo 4 saioetan emakume biziaren eta berreskuratutako historikoaren arteko sinbiosi bat garatzen da eszenan; eta azken saioetan eszenara eraman ahal izateko 5 minutuko pieza bat sortzen da.

Tailer bat amaitzen denean, historiko berreskuratu guztiak antzezten dira eta artxiboko osagai bihurtzen dira.

Edukiak: 1. Fasea: Parte hartzaileek ideia gako batzuk ezagutzea, beren identitatearen gainekoak eta hautatutako historikoaren identitatearen gainekoak. Jatorriei buruzko lana. Parte hartzaileei ezagutzera ematea bizitza-historiari buruzko lanaren ikuspegia. Norbere Historiaren – haren historiaren gaineko proposamenak, jarduerak eta edukiak aurkeztea. Lehenengo fase honetan, ikerketa plastikoaren arloko zenbait tresna baliatuko dira.

2. Fasea: Behin memoriari eta jatorriei buruzko lana egindakoan, bigarren urratsa da zer omenaldi eszeniko egin nahi zaion taxutzen hastea. Nola nahi dugun katalizatu guk historiko hori. Zer forma emango diogun haren ahotsari. Lanerako tresna batzuk hautatzen dira: dela mugimendua, dela performancea, dela ikus-entzunezko hizkuntza…Eta tailerra osatzen duten kideek osatutako dramaturgia batekin lan egiten da.

3. Fasea: Aldarrikapen-lana sortzea eta eszenaratzea. “Historikoak” proiektuaren azken xedea da ikusgai bihurtzea ahaztutako eta aintzat hartu gabeko emakume horiek, eszenara eramanez. Eszenaratze hau erritu bat da, zeinean kokatzen baititugu gure historikoen aldareak, eta jendeak ez du ikusten “antzezpen” bat, baizik eta omenaldi bat, liturgia bat.  Emaitza, hala, eszena-pieza batzuk dira, eta bideo- eta argazki-artxibo bat osatu nahi da haiekin, jasota gera daitezen..

Eskolak eta ordutegia: Tailerrak 12 saio dauzka, aurrez aurrekoak eta bi ordukoak, eta, horiei, eszenaratzen den eguna gehitu behar zaie. Asteazkenetan izango dira, 19:00etatik 21:00etara, Bilbao Eszenan.

Datak: Otsailak 16 eta 23; Martxoak 2, 9, 10, 23, 30; Apirilak 6 eta 27; Maiatzak 4 eta 11. Azken eszenaratzea: maiatzaren 13an.

Hautaketa: Hautatutako ikasleei otsailaren bigarren astean jakinaraziko zaie posta elektronikoz, eta, une horretan, matrikulazioa formalizatzeko egin beharreko urratsen berri emango zaie. Bilbon erroldatutako pertsonek izango dute lehentasuna. Azkenik, hurrenkera eta inskripzioa hartuko dira kontuan. 

NURIA M. CRESPO 28 urteko ibilbidea du arte eszenikoen sektorean. Aktorea, gidoilaria, zuzendaria eta hainbat gizarte-taldetako hezitzailea da. Gainera, jantzien figurinista eta produktorea da zinema, telebista eta ikus-entzunezkoen sektorean.

Duela 20 urtetik La Chusma Teatro antzerki garaikideko konpainiako kide da eta duela 9 urte bere konpainia sortu zuen, Mama Crea. Duela 4 urtetik hona, produkzio-, sorkuntza- eta prestakuntza-gune bat kudeatzen du, “Mama Espazioa” izenekoa. Urte hauetan guztietan, genero-borroka izan da bere kezka handienetako bat.

SARE SOZIALAK

  • BILBAO UDALA: YOUTUBE | FACEBOOK | TWITTER | INSTAGRAM
  • BILBAO KULTURA: FACEBOOK | TWITTER | INSTAGRAM

www.bilbaokultura.eus