BILBAOESZENA-K, BILBOKO UDALAREN BALIABIDE ESZENIKOEN ZENTROAK, “ARTISTAK EGOILIARRAK” PROGRAMAREN XIV. DEIALDIKO LAU PROIEKTU IRABAZLEAK AUKERATU DITU

  • Irabazleak garapen fasean dauden bi proiektu dira: “La fragilidad de mi pene”, Atic Heredia Debaren antzerki fisikoa; eta “365”, Denis Martinezen dantza. Biek 4.000 euroko zuzkidura izango dute, eta hasierako fasean dauden bi proiektu ere bai: “Ultra Violet”, Almudena Pérezen dantza, eta “Parábola”, Dácil Wijkströmen dantza, 2.000 euroz hornituak.
  • Garapen-fasean dauden bi proiektuak BAD Jaialdiaren hurrengo edizioan estreinatuko dira.
  • “Artista egoiliarrak” Bilboko Udalaren programa bat da, urian arte eszenikoen arloko ikerkuntza eta berrikuntza sustatzeko.

(Bilbao, 2022ko ekainaren 29a).- BilbaoEszenak, Bilboko Udalaren Baliabide Eszenikoen Zentroaren bidez, “Artistak Egoilarrak” programaren XIV. deialdiko lau proiektu irabazleak hautatu ditu.

Irabazleak garapen fasean dauden bi proiektu dira: “La fragilidad de mi pene”, Atic Heredia Debaren antzerki fisikoa; eta “365”, Denis Martinezen dantza. Biek 4000 euroko zuzkidura izango dute, eta hasierako fasean dauden bi proiektu ere bai: “Ultra Violet”, Almudena Pérezen dantza, eta “Parábola”, Dácil Wijkströmen dantza, 2.000 euroz hornituak.

“Artistak Egoilarrak” Bilboko Udalaren programa bat da, hiriko arte eszenikoen esparruan ikerketa eta berrikuntza sustatzeko.Programaren helburu nagusia laguntza ematea da, baliabideak eskainiz (ekonomikoak, teknikoak, prestakuntzakoak eta akonpainamendukoak, etab.), eremu eszenikoetan sormen- edo ikerketa-prozesu bat garatu nahi duten banakako arte-erakunde edo artista guztiei, bereziki eszena berriekin lotura handiena dutenei, interes espezifikoa eta jakintza-alor anitzekoa dutenei, ardatz nagusitzat antzerkia eta/edo dantza izanik, betiko diziplinekin lotutako proiektuak baztertu gabe, hala nola kaleko antzerkia edo zirkoa.

Egoitzek 25 egun iraungo dute gehienez, eta hiriko espazio eszenikoetan egingo dira, uztaila, abuztua, iraila eta urria bitartean.

PROIEKTU IRABAZLEAK

  • ATIC HEREDIA DEBA “La fragilidad de mi pene”. Teatro fisikoa.

Garapen fasean dagoen proiektu-beka, 4.000 €-koa.

“Txikia nintzenean, haserretzen nintzen bakoitzean negar egiten nuen gertatzen zena nola kudeatu ez nekielako frustrazioagatik, orain ez naiz haserretzen”. ‘La fragilidad de mi pene’ nire haserrearen esploraziotik sortzen da: zer dago nire haserrearen tristuraz haraindi? Zerk baldintzatu nau horrela sentitzera? Zer gehiago sentitzera baldintzatuta nago nolabait?”, 

“La fragilidad de mi pene” proiektuan Atic Bere maskulinitatearen prozesuetan murgiltzen da.

Atic Heredia Debak Keinu-antzerkian interpretazioa ikasi zuen RESADen, eta antzerki fisikoko, akrobaziako eta clowneko ikasketekin jarraitu zuen. La Fura dels Baus eta El Conde de Torrefield bezalako konpainiekin lan egin du, eta hau da bere lehen lan propioa. Lan hau, gainera, Dantzan Bilaka 2022 laguntza eta sorkuntza koreografikoko programak lagundu du eta BAD 2022 Jaialdian estreinatuko da.

  • DENIS MARTINEZ “365”.  Dantza.

Garapen fasean dagoen proiektu-beka, 4.000 €-koa.

Proiektu honetan, Denisek argiak eta urtaro-aldaketek gure emozioetan eragiten duten eragina ikertzen du, eta argia elementu eszeniko gisa duen dantza-pieza honetan lan egiten du, baita argi- eta kolore-aldaketek antzezleen gorputzetan nola eragiten duten ere. Proiektu hau BAD 2022 Jaialdian estreinatuko da.

Denis Martinez 2014an jaio zen Kubatik iritsi zen Euskadira, eta Kubako Ministerioaren ballet garaikidearen konpainian aritu zen dantzari eta koreografo lanetan. Euskadin, interpretea da dantza garaikideko konpainia ezagunekin.

  • DÁCIL WIJKSTRÖM “Parábola” Dantza.

Hasierako faseko beka, 2.000 €-koa.

“Parabola” proiektua toxikomano baten istorioan oinarrituta dago, eta, jakin gabe, nerabezarotik hasi zen bizitza hondatzen. Japoniarrek gaixotasun honek behar duen sentsibilitatearekin bat egitea bilatzen du, mendekotasunari buruzko istorio guztien atzean beldurrezko kontakizun bat baitago.

“Parábola” es un proyecto basado en la historia de una toxicómana, que sin saberlo, comenzó a arruinar su vida desde la adolescencia. “Parábola” jendeak gaixotasun honek eskatzen duen sentsibilitatearekin konektatzea bilatzen du, adikzioari buruzko istorio ororen atzean beldurrezko kontakizun bat baitago.

Dáci Wijkström, dantzari eta koreografoa, bere alderik sortzaileena garatzen hasi zen hainbat arlotan, hala nola eszenan bertan, dantzari gisa, lan pertsonaletan, koreografo gisa, eta, are gehiago, ikuskizunen zuzendaritzan murgiltzen da. Azken urteotan, inspirazio-iturri nagusia benetako istorioak izan dira, dantza erabiliz mezu sentikorra transmititzen dutenak. Poetika publikoarengana hurbiltzeko euskarri gisa erabiltzen du, eta musika, berriz, laguntzen duen soinu-atmosfera sortzeko. Bere lanetan artea eta bizitza uztartzen ditu.

  • ALMUDENA PÉREZ “Ultra Violet” Dantza.

Hasierako fasean dagoen beka, 2.000 €-koa.

“Ultra Violet” sorkuntza koreografikoko prozesu bat da, egungo gizartean generoan oinarritutako rolei kritika egiten diena, Foucaulten diskurtsoaren, generoaren eta boterearen teoriatik abiatuta. Satiraren bidez, ikuspegi feministatik boterearekin eta arrakasta sozialarekin lotutako arauak zalantzan jartzen dira.

Almudena Pérez Londresko Trinity Laban unibertsitatean graduatu zen, eta hainbat koreograforekin lan egin du nazioan eta nazioartean. 2014an bere lanak sortzen hasi zen, eta Eusko Jaurlaritzaren Dantzan Bilaka eta Harrobiatik sustatutako Trantsizioak programek lagundu diote. 

SARE SOZIALAK

www.bilbaokultura.eus